Thursday, 30 June 2011

bukan nak menggatal...

10:21 By mohd zainudin 6 comments

korang nak tau aku buat kerja sambilan ape???jeng jeng... aku nih cahier sementara dekat MYDIN. macam name aku plak.hee... aku sebenarnya nak kongsilah pengalaman aku sebagai cahier ni, dalam banyak- banyak adelah juagak hamba Allah yang tak tahu malu ataupun nak perasan. Allaualam... Tapi yang buat aku tak puas hati ni adelah minah dua orang datang kat kaunter aku. Mase tu aku takde custumer so sembang- sembanglah dengan cashier sebelah. Tibe- tibe dua orang minah tadi datang kat tempat aku, diorang letak bakul dan aku tengok la dulu barang ape coz senang nak paking yang basah n kering. mase tengok barang diorang, aku dengar minah tu duk bisik- bisik. Nak tahu barang ape?? segala anak sedara like SOTONG KECIK ... erm korang paham- paham sendirilah ek..kawan aku nih tengoklah aku duk scan barang. Dia bukan main gelak lagi dekat aku.. yelah orang lelaki pegang benda tu mane tak merah muka. yang minah tu pulak duk men gedik-gedik.. padahal banyak lagi casier perempuan yang ade dekat situ. Nak dijadikan cerite.. adelah satu SOTONG tu takde barcode. dan aku ngan selamber badak angkat benda tu tinggi- tinggi.

"awak,sotong awak takde barcode.nak tunggu staf kitaorang cari yang lain ke?"

Baru nak tau malu... aku buka ape..kalau ade barang yang korang beli seperti SOTONG tadi biarlah kene care nyer.. nasib baik iman aku kuat.kalau tak dah lame jadi mate kerangjang..huhu... NAUZUBILLAH

6 comments:

  1. hey dean. saye pun pernah jadi cashier kat mydin. sambilan. sangattttt tensyen dengan customer!. aargghh...kengkadang rasa nak pelangkung je sensorang. tapi sabo jela..:))

    ReplyDelete
  2. haha...itulah kate. sabor coz gaji mahal gop rr.bile dapat costumer yang biol apelgi.balaz r.. terbaekk...

    ReplyDelete
  3. sotong?? hahahaz...sabo jela ..

    best story :)

    http://mat-jungle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  4. bagus kamu!! kuatkan iman ya.

    -miss cik-

    ReplyDelete
  5. macam2...
    apa2pun singgah baca entry n klik2..
    singgah2 dan klik2 lah ....
    http://santaileeza.blogspot.com/
    salam persinggahan...

    ReplyDelete
  6. hahahaha.. adoyaii.. memcm la ko ni din.. sotong ko panggil.. hahah

    ReplyDelete